Paulo C. Dias

Professor Associado

Generic Bio

Paulo C. Dias, Psychologist, with master degree in Educational Sciences and PhD in Health Psychology. As professor, he is Associate Professor and Coordinator of Psychology course at the Faculty of Philosophy and Social Sciences of the Catholic University of Portugal and directs the research line regarding "Cognition, intersubjectivity and human development" at the Center of Philosophical and Humanistic Studies. Since 2009 has been involved in several National and European funded research in educational field (about plagiarism in secondary schools, project-based learning in secondary schools) and in health and addictions (early detection drug-consumption, alcohol prevention in adolescence, and cannabis prevention). During this period, outputs have been published in national and international journals.

Other

(Con)textos de Educação Especial

Paulo C. Dias (with Armindo Rodrigues). 2012. Pedago Editora
Other

2030 Sustainable Development Goals and higher education

Paulo C. Dias (with CRV da Silva). 2022. Proceedings Of The 15th International Conference On Theory And Practice Of Electronic Governance, Icegov 2022
Other

2030 Sustainable Development Goals and higher education

Catarina Vieira da Silva & Paulo C. Dias (with Catarina Vieira da Silva). 2022. 15th International Conference on Theory and Practice of Electronic Governance
Other

2030 Sustainable Development Goals and higher education: A digital experience in the context of the Interdisciplinary Service-Learning

Paulo C. Dias & Catarina Vieira da Silva (with Catarina Raposo Vieira Da Silva). 2022.
Paper

A autoeficácia dos professores para a implementação de práticas inclusivas: contributos para uma reflexão sobre a inclusão educativa

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2017. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação
Other

A coordenação motora das crianças com e sem perturbação intelectual leve

Paulo C. Dias (with Fernando Dias). 2013. XII Congresso Internacional Galaico-Português de Psicopedagogia
Paper

A Cross-Cultural Evaluation of the Personal Wellbeing Index – School Children in Samples of Australian and Portuguese Adolescents

Paulo C. Dias (with Tomyn, A.J.). 2016. Applied Research in Quality of Life
Paper

A epidemia do plágio no ensino secundário: influência da motivação e autorregulação

Paulo C. Dias (with Céu Henriques). 2012. Pessoas e Sintomas
Paper

A epidemia do plágio no ensino secundário: influência da motivação e autorregulação

Paulo C. Dias (with Céu Henriques). 2012. Pessoas & Sintomas
Paper

A epidemia do plágio: explorando o papel da motivação e auto-regulação nas atitudes em relação ao plágio

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2014. Revista Internacional de Educación y Aprendizaje
Paper

A Epidemia do plágio: O que nos pode dizer acerca do ensino e da aprendizagem?

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2014. Revista Internacional de Educación y Aprendizaje
Book Chapter

A experiência, atitude e sentido de eficácia do professor de Educação Especial em Portugal

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2013. Educação Especial: por uma escola de, com e para todos
Other

A Formação Parental em NE: o efeito nas competências emocionais

Paulo C. Dias (with Isabel Pereira Pinto). 2013. I Congresso Ibérico de Educação Especial: Intervenção, Inovação e Empreendorismo
Book Chapter

A propósito do plágio no ensino básico e secundário: Propostas para a formação contínua dos docentes

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2014. Formação e Trabalho Docente: Tendências e Desafios Atuais
Paper

A Rasch Analysis of the Personal Well-Being Index in School Children

Paulo C. Dias (with Tomyn, A.J.). 2020. Evaluation and the Health Professions
Paper

A Systematic Review on Intervention Treatment in Pathological Gambling

Paulo C. Dias (with Diana Moreira). 2024. International Journal of Environmental Research and Public Health
Other

Adaptação do Questionário de Objectivos de Realização do Patterns of Adaptative Learning Scales para alunos do 2º Ciclo do Ensino Básico

Paulo C. Dias (with Ana Sofia Bastos). 2010. I Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Other

Adaptação do Questionário de Objectivos de Realização do Patterns of Adaptative Learning Scales para alunos do 2º Ciclo do Ensino Básico

Paulo C. Dias (with Ana Sofia Bastos). 2010. I Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Paper

Adaptación de las escalas de actitudes hacia el tabaco, el alcohol y otras drogas en adolescentes portugueses

Paulo C. Dias (with José A. García del Castillo). 2012. Health and Addictions / Salud y Drogas
Paper

Adaptación de las escalas de actitudes hacia el tabaco, el alcohol y otras drogas en adolescentes portugueses

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2012. Salud y Drogas
Paper

Adaptation of scales of attitudes toward tobacco, alcohol and other drugs to Portuguese adolescents,Adaptación de las escalas de actitudes hacia el tabaco, el alcohol y otras drogas en adolescentes portugueses

Paulo C. Dias (with Del Castillo, J.A.G.). 2012. Health and Addictions / Salud y Drogas
Paper

Adaptation of the adolescent coping strategies scale in a Portuguese sample,Adaptação da Escala de estratégias de coping na adolescência numa amostra Portuguesa

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.A.). 2015. Estudos de Psicologia
Paper

Adaptation of the Bergen Social Media Addiction Scale (BSMAS) in Spanish

Paulo C. Dias (with Anthony Copez-Lonzoy). 2023. Acta Psychologica
Paper

Adolescents cannabis use intention: Validating a theory of planned behavior questionnaire in four European countries

Paulo C. Dias (with Ramón Morell-Gomis). 2019. Journal of Substance Use
Other

Adolescents in Portugal

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2014. Encyclopedia of Quality of Life and Well-Being Research
Other

An examination of nomophobia among Portuguese college students

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2019. Journal of Behavioral Addictions
Paper

Análisis de la información en la prevención del consumo de drogas y otras adicciones

Paulo C. Dias (with José Antonio García del Castillo). 2014. Salud y Drogas
Other

Análisis relacional entre adicción a internet y redes sociales con la autoestima y la autoeficacia

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2014. IX Congresso Iberoamericano de Psicologia/ 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses
Other

Análisis relacional entre adicción a Internet y redes sociales con la autoestima y la autoeficacia

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2014. IX Congresso Iberoamericano de Psicologia, 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos
Paper

Análisis relacional entre los factores de protección, resiliencia, autorregulación y consumo de drogas

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2007. Salud y Drogas
Paper

Ansiedade, depressão e estresse em estudantes universitários: o impacto da COVID-19

Berta Rodrigues Maia & Paulo C. Dias (with Berta Rodrigues MAIA). 2020. Estudos de Psicologia (Campinas)
Book Chapter

Application of the Personal Well-Being Index (School Children Version) in Portugal

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2024. Encyclopedia of Quality of Life and Well-Being Research
Book Chapter

Application of the Personal Wellbeing Index with Portuguese adolescents

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar). 2014. Encyclopedia of Quality of Life and Well-Being Research
Book Chapter

Apresentação

Álvaro Balsas, Paulo C. Dias, Armanda Gonçalves & Ângela Maria Pereira e Sá Azevedo (with Paulo C. Dias). 2016. Axioma - Publicações da Faculdade de Filosofia
Other

As Práticas de Intervenção Precoce no Norte do País

Paulo C. Dias (with Luciana Costa). 2013. I Congresso Ibérico de Educação Especial: Intervenção, Inovação e Empreendorismo
Paper

Associations between burnout and personal and professional characteristics: a study of Portuguese teachers

Paulo C. Dias (with Paulo César Dias). 2021. Social Psychology of Education
Paper

Atitudes dos pais em relação à inclusão: Contributos de um estudo quantitativo<br>Parental attitudes toward inclusion: Contributions of a quantitative study

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2017. Saber & Educar
Paper

Atitudes dos pares sobre a inclusão: Contributos da adaptação de um instrumento

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2016. Psicologia
Paper

Atitudes e consumo de cannabis em estudantes do ensino geral e vocacional

Paulo C. Dias (with Vanessa Pereira). 2018. Psicologia, Saúde e Doenças
Other

Atitudes e coping proactivo no consumo de substâncias na adolescência

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2014. IX Congresso Iberoamericano de Psicologia/ 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses
Other

Atitudes e coping proactivo no consumo de substâncias na adolescência

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2014. IX Congresso Iberoamericano de Psicologia, 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos
Other

Atitudes e coping proactivo no consumo de substâncias na adolescência

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2015. IX CONGRESSO IBEROAMERICANO DE PSICOLOGIA 2º CONGRESSO ORDEM DOS PSICÓLOGOS PORTUGUESES
Paper

Attitudes of students towards peers with special educational needs in mainstream Portuguese schools

Paulo C. Dias (with Paulo César Dias). 2020. European Journal of Special Needs Education
Paper

Auto e heterorregulação em crianças com Necessidades Educativas Especiais

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2015. Exedra
Other

Auto-regulação e consumo de substâncias na adolescência

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2009. 1º Congresso de Saúde e Comportamento dos países de Língua Portuguesa
Paper

Auto-regulação, resiliência e consumo de substâncias na adolescência: Contributos da adaptação do Questionário Reduzido de Auto-regulação

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2009. Psicologia, Saúde e Doenças
Other

Autoeficácia dos professores do 3º ciclo do Ensino Básico e do Ensino Secundário para as práticas inclusivas

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2017. II Congresso Internacional Direitos Humanos e Escola Inclusiva: múltiplos olhares
Other

AUTOEFICÁCIA DOS PROFESSORES DO 3º CICLO DO ENSINO BÁSICO E DO ENSINO SECUNDÁRIO PARA AS PRÁTICAS INCLUSIVAS

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2017. II CONGRESSO INTERNACIONAL DE DIREITOS HUMANOS E ESCOLA INCLUSIVA: MÚLTIPLOS OLHARES
Paper

Autorregulação e consumo de substâncias na adolescência

Paulo C. Dias (with José A. García del Castillo). 2012. Psicologia: Reflexão e Crítica
Paper

Beyond work

Paulo C. Dias (with Sílvia Lopes). 2024. International Journal of Environmental Research and Public Health
Paper

Building bridges in special education: development of an instrument to evaluate the collaboration between regular and special education teachers

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2013. International Journal of Learning and Teaching
Paper

Burnout among Portuguese pastoral ministers

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2023. Mental Health, Religion and Culture
Paper

Burnout: personal and work factors in volunteer and career firefighters

Íris Martins Oliveira & Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2022. International Journal of Organizational Analysis
Paper

Características psicométricas do Inventário de processos de aprendizagem em estudantes do ensino secundário

Paulo C. Dias (with Paulo Moreira). 2012. Psicologia da Criança e do Adolescente
Paper

Características psicométricas do Inventário de Processos de Aprendizagem em estudantes do Ensino Secundário

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2012. Revista de Psicologia da Criança e do Adolescente
Paper

Características psicométricas do questionário de envolvimento entre pais e professores

Paulo C. Dias (with Paulo Moreira). 2012. Psicologia da Criança e do Adolescente
Paper

Características psicométricas do Questionário de Envolvimento entre Pais e Professores

Paulo C. Dias (with Paulo Moreira). 2012. Revista de Psicologia da Criança e do Adolescente
Paper

Child and Family-Centered Practices in Early Childhood Education and Care Services: An Empirical Study with Families and Practitioners in Portugal

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2019. Child and Adolescent Social Work Journal
Paper

Conceptualización teórica de la resiliencia psicosocial y su relación con la salud

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2016. Health and Addictions Journal/Revista Salud y Drogas
Paper

Conceptualization of emotional behavior and addiction to social networks,Conceptualización del comportamiento emocional y la adicción a las redes sociales

Paulo C. Dias (with García del Castillo, J.A.). 2019. Health and Addictions / Salud y Drogas
Book Chapter

Conclusiones al Estudio de las Addiciones

Paulo C. Dias (with Álvaro García del Castillo-López). 2018.
Paper

Configuración teórica de la motivación de salud desde la teoría de la autodeterminación

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2015. Health and Addictions Journal/Revista Salud y Drogas
Other

Construção e Validação do Inventário de Processos de Sala de Aula

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2009. XII Congresso Galaico-Portugues de Psicopedagogia
Paper

Construct validity of the portuguese version of the wagnild and young resilience scale

Paulo C. Dias (with Coelhoso, F.). 2017. Journal of Nursing Measurement
Other

Construtivismo, atitudes e eficácia dos professores em relação ao computador: Contributos da adaptação de duas escalas

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2012. II Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Other

Construtivismo, atitudes e eficácia dos professores em relação ao computador: Contributos da adaptação de duas escalas

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2012. II Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Book Chapter

Crenças e atitudes dos professores perante a inclusão e o acesso dos alunos surdos à lingua Portuguesa

Paulo C. Dias (with Daniela Vieira). 2012. (Con)textos de Educação Especial
Paper

Cross-cultural measurement invariance of the fear of COVID-19 scale in three Portuguese-speaking countries

Paulo C. Dias 2022. Journal of Health Psychology
Other

CUIQ. A Theory of Planned Behavior questionnaire to measure cannabis use intentions amongst European teenagers

Paulo C. Dias (with Juan António Moriano). 2015. Sixth EUSPR Conference and Members Meeting
Other

CUIQ. A theory of planned behavior questionnaire to measure cannabis use intentions amongst European teenagers

Paulo C. Dias (with Juan António Moriano). 2015. 6th International Conference and Members' Meeting
Book Chapter

Declaração de Salamanca, 20 anos depois: Os desafios da prática

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2014. Declaração de Salamanca... 20 anos depois... 20 reflexões... 20 razões...
Paper

Dependencia del móvil y impulsividad

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2022. Informació Psicològica
Paper

Determinants of academic achievement from the middle to secondary school education

Paulo C. Dias & Armanda Gonçalves (with Costa, A.). Social Psychology of Education
Other

Development of a platform to promote project-based learning in higher education

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2022. Proceedings of ICERI22 Conference
Book Chapter

Development of a platform to promote Project-based learning inn higher education: Contributes of the RESTART4EDU Project

Paulo C. Dias & Ângela Maria Pereira e Sá Azevedo (with Paulo César Azevedo Dias). 2022. Proceedings of ICERI22 Conference
Other

Digital-based interventions targeting school failure

Paulo C. Dias (with R. Azevedo). 2022. ICERI2022 Proceedings
Other

Dislexia: Conhecimentos e atitudes dos professores em relação à dislexia: acerca da adaptação de um instrumento

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2012. II Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Other

Dislexia: Conhecimentos e atitudes dos professores em relação à dislexia: acerca da adaptação de um instrumento

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2012. II Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Paper

Do birds of a feather flock together? Lessons from an interdisciplinary and interinstitutional community-development approach to faculty development

Paulo C. Dias (with Diana Soares). 2024. The International Journal for Academic Development
Book Chapter

Dos Factores de Risco e Protecção à Resiliência para o Consumo de Substâncias

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2018.
Other

Ecologia(s) das dependências

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2021. Psicologia
Other

Ecologia(s) das Dependências: Entre a Utopia e a Limitação

Daniela Monteiro & Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2021. Axioma - Publicações da Faculdade de Filosofia
Other

Educação em Tempos Incertos

Paulo C. Dias 2020. Axioma - Publicações da Faculdade de Filosofia
Other

Educação especial: por uma escola de, com e para todos

Paulo C. Dias (with Armindo Rodrigues). 2013. : Pedago Editora
Other

Educação, justiça e direitos humanos

Paulo C. Dias & Maria José Ferreira Lopes (with Carlos Estêvão). 2023. Axioma Series in Pedagogy and Philosophy of Education
Other

Educação, Justiça e Direitos Humanos num Mundo em Transformação,

Maria José Ferreira Lopes & Paulo C. Dias (with Ana Paula Pinto). 2023.
Paper

Effects of personal and professional factors on teachers’ attitudes towards inclusion in preschool

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2016. European Journal of Special Needs Education
Other

Employees' fit and voluntariness for telework

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2023. International Journal of Psychology
Paper

Employees’ fit to telework and work well-being: (in)voluntariness in telework as a mediating variable?

Paulo C. Dias (with Silvia Lopes). 2023. Employee Relations: The International Journal
Book

Ensino da psicologia: reflexões e práticas

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2013. Aletheia – Associação Científica e Cultural
Other

Ensino da Psicologia: Reflexões e Práticas

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2013. Publicações da Faculdade de Filosofia da Universidade Católica Portuguesa
Paper

Escala de orientações gerais para objetivos de desempenho: Estudos de adaptação para o ensino secundário

Paulo C. Dias & Ângela Maria Pereira e Sá Azevedo (with Gomes, A.). 2018. Analise Psicologica
Paper

Escolas Secundárias Portuguesas com melhores e piores resultados académicos: Dimensões do aluno, da família e da escola

Paulo C. Dias (with Paulo Moreira). 2012. Revista de Psicologia da Criança e do Adolescente
Paper

Escolas secundárias portuguesas com melhores e piores resultados académicos: Dimensões do aluno, da família e da escola

Paulo C. Dias (with Paulo Moreira). 2012. Psicologia da Criança e do Adolescente
Book Chapter

Estilo de vida digital: Influencia de las redes sociales en el comportamiento

Paulo C. Dias (with García del Castillo, José A.). 2021. ESTRATEGIAS DE COMUNICACIÓN PUBLICITARIA EN REDES SOCIALES: DISEÑO, GESTIÓN E IMPACTO
Book Chapter

Estilo de vida digital: influencia de las redes sociales en el comportamiento

Paulo C. Dias (with José Antonio García del Castillo). 2022. Estrategias de comunicación publicitaria en redes sociales: diseño, gestión e impacto
Other

Estratégias de gestão de conflitos e satisfação profissional

Paulo C. Dias (with Tiago Vasconcelos). 2022. XI simpósio nacional de investigação em psicologia
Other

Estudo de adaptação da escala de auto-regulação para a população portuguesa

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2008. XIII Conferência Internacional de Avaliação Psicológica
Other

Estudo de adaptação da Escala de Auto-Regulação para a população Portuguesa

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2008. XIII Conferência Internacional de Avaliação Psicológica: Formas e contextos
Other

Estudo exploratório da adaptação do questionário de Auto-relato dos Motivos para a Prática do Exercício Físico junto de professores do Ensino Básico

Paulo C. Dias (with Miguel Leal). 2008. XIII Conferência Internacional de Avaliação Psicológica: Formas e contextos
Other

Estudos preliminares de adaptação da Escala de Concepções Pessoais de Inteligência (ECPI) com alunos do 4º ano de escolaridade

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2010. I Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Other

Estudos preliminares de adaptação da Escala de Concepções Pessoais de Inteligência (ECPI) com alunos do 4º ano de escolaridade

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2010. I Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos
Other

Estudos sobre as Dependências: Contributos para a Prática

Paulo C. Dias 2018. Axioma - Publicações da Faculdade de Filosofia
Book

Estudos sobre o Álcool: Contributo para a Prática

Paulo C. Dias (with José A. García del Castillo). 2015.
Other

Estudos sobre o Álcool: Contributos para a Prática

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2015. Axioma
Book

Estudos sobre o tabaco: contributos para a prática

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2015. Aletheia – Associação Científica e Cultural
Other

Estudos sobre o Tabaco: Contributos para a Prática

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2015. Axioma
Other

European Network on Exchange Early Detection Drug-comsumption. Revisión de programas de prevención

Paulo C. Dias (with Daniel Lloret). 2011. XXXVIII Jornadas Nacionales Socidrogalcohol
Paper

European network on exchange early detection drug-consumption: uma experiência Comenius

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2011. Pessoas e Sintomas
Paper

European Network on Exchange Early Detection Drug-consumption: uma experiência Comenius

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2011. Revista Pessoas & Sintomas
Paper

Excessive facebook use among Portuguese university students: Contributes of the adaptation of the bergen facebook addiction,Uso abusivo de facebook entre universitarios portugueses: Contribución a la adaptación de la bergen facebook addiction

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2018. Health and Addictions / Salud y Drogas
Paper

Exploring inclusive education in times of COVID-19

Paulo C. Dias (with Verena Letzel-Alt). 2022. Frontiers in Education
Other

Exploring teacher-students interaction and school achievement of younger students: Contributes of the Questionnaire on Teacher Interaction adaptation to Portuguese context

Ângela Maria Pereira e Sá Azevedo & Paulo C. Dias (with Ângela Maria Pereira e Sá Azevedo). 2010. First International Conference on Interpersonal Relationships (ICIRE)
Other

Exploring teacher-students interaction and school achievement of younger students: Contributes of the Questionnaire on Teacher Interaction adaptation to Portuguese context

Paulo C. Dias (with Ângela Sá Azevedo). 2010. International Conference on Interpersonal Relationships in Education
Other

Exploring the relationship between time perspective, self-regulation and substance abuse

Paulo C. Dias (with J. A. G. del Castillo). 2010. Psychology and Health
Other

Exploring the test of mobile phone dependence psychometric properties in portuguese population

Paulo C. Dias (with Paulo Dias). 2019. Journal of Behavioral Addictions
Other

Facebook use and adolescents self-esteem: contributes of the adaptation of Ellison Facebook use scales

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2015. 3rd Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y el Desarrollo
Other

Facebook use and adolescents self-esteem: Contributes of the adaptation of Ellison Facebook use scales

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2015. 3rd International Congres of Educatrional Sciences and Development
Paper

For a Qualitative Leap in Inclusion: Illusions and Delusions from Teacher's Perspective

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2015. Procedia - Social and Behavioral Sciences
Other

Formação de professores e prevenção do consumo de drogas. Contributos de um curso de formação à distância

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2010. V Simpósio Nacional Educação e Protecção Face à(s) Toxicodependência(s)
Paper

Further evidence for the structure of the Resilience Scale in Portuguese language countries: An invariance study with brazilian and Portuguese adolescents

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2016. PSICOLOGIA
Other

GENIUS - Plagio o creatividad? Aportes para una discusión sobre las practicas pedagógicas

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2013. I Congreso Internacional de Ciencias de la Educación y del Desarrollo
Paper

GENIUS, plagiarism or creativity? A contribution toward a discussion about teaching practices,Genius, ¿plagio o creatividad? Aportes para una discusión sobre las prácticas pedagógicas

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2013. Bordon
Paper

GENIUS, ¿Plagio o creatividad? Aportes para una discusión sobre las prácticas pedagógicas

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2013. Bordón. Revista de Pedagogía
Other

Higher education in a digital era through project-based e-learning

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2023.
Book

Higher Education in a Digital Era through Project-based E-learning: Contributes of the RESTART4EDU Project

Other

Ignatian Pedagogy and Teacher training in Higher Education

Paulo C. Dias (with Simone Petrella). 2023. IICE and i-Society Proceedings
Other

Ignatian pedagogy and teacher training in higher education

Catarina Vieira da Silva, Paulo C. Dias & Armanda Gonçalves (with Simone Petrella). 2023. Ireland International Conference on Education
Other

Ignatian pedagogy and teacher training in higher education

Paulo C. Dias, Armanda Gonçalves & Catarina Vieira da Silva (with Simone Petrella). 2023. Ireland International Conference on Education, Ireland, 24/10/23
Other

Impulsividade, personalidade e dependência de videojogos : um estudo quantitativo sobre os determinantes do uso de videojogos

Paulo C. Dias (with Vieira, Luís Fernando Carvalho). 2022.
Paper

Impulsivity in Portuguese and Spanish college students: An invariance study of the brief UPPS impulsive behavior scales

Paulo C. Dias (with Dias, P.). 2018. TPM - Testing, Psychometrics, Methodology in Applied Psychology
Other

Inclusão de crianças com perturbação do espectro do autismo : o papel dos pares

Paulo C. Dias (with Oliveira, Ana Maria de Castro). 2021.
Paper

Information analysis in drug consumption and other addictions prevention,Análisis de la información en la prevención del consumo de drogas y otras adicciones

Paulo C. Dias (with Del Castillo, J.A.G.). 2014. Health and Addictions / Salud y Drogas
Paper

Instruments used for evaluation in substance use disorder: a systematic review

Paulo C. Dias (with Moreira, D.). 2022. Journal of Substance Use
Other

Inteligencia Emocional y Apoyo Social familiar como variables estratégicas en un modelo explicativo del consumo de alcohol en jóvenes españoles

Paulo C. Dias (with Alvaro Castillo-López). 2014. III Congreso Iberoamericano de Psicología de la Salud
Book Chapter

Introdução ao Estudo das Dependências

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2018.
Book Chapter

Introdução: Ecologia(s) das dependências: Entre a utopia e a limitação

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2021.
Book Chapter

Introduction

Paper

LA TEORÍA DE LA COMPARACIÓN SOCIAL COMO PROMOTORA DE LAS CONDUCTAS DE SALUD: UNA APROXIMACIÓN TEÓRICA

Paulo C. Dias (with Jose Antonio García del Castillo Rodríguez). 2021. Health and Addictions/Salud y Drogas
Book Chapter

Las Drogas en el Imaginario Colectivo

Paulo C. Dias (with José A. García del Castillo). 2018.
Other

Literacia digital em jovens

Paulo C. Dias (with Inês de Castro). 2023. XVII Congreso Internacional Gallego-Portugués de Psicopedagogía /IV
Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía, Coruña, Spain, 30/08/23
Paper

Mastering new technologies: does it relate to teleworkers’ (in)voluntariness and well-being?

Paulo C. Dias (with Dias, P.). 2022. Journal of Knowledge Management
Paper

Motivação para a aprendizagem ao longo da vida

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2007. Revista Portuguesa de Investigação Educacional
Other

Motivação para a aprendizagem ao longo da vida

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2007. Congresso da Sociedade Portuguesa de Ciências da Educação – Educação para o sucesso: políticas e actores
Paper

Motives for cannabis use in a sample of portuguese users

Paulo C. Dias (with Paulo César Dias). 2020. Journal of Substance Use
Other

Motivos e problemas associados ao consumo de cannabis no jovem adulto

Paulo C. Dias (with Cunha, Pedro Miguel Ferreira da). 2021.
Other

Motivos para o consumo de álcool em mulheres grávidas e não grávidas portuguesas : um estudo exploratório

Paulo C. Dias (with Veloso, Liliana Sofia Marques). 2021.
Other

Nomofobia e estilo de vida : um estudo com jovens portugueses

Paulo C. Dias (with Gonçalves, Rosa Soraia Pinheiro). 2020.
Paper

Nomophobia and lifestyle: Smartphone use and its relationship to psychopathologies

Paulo C. Dias (with Gonçalves, S.). 2020. Computers in Human Behavior Reports
Book

Novos Desafios, Novas Competências: Contributos Atuais da Psicologia

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2016. Axioma
Other

O Álcool como Droga Cultural e Droga de Risco

Paulo C. Dias (with José A. García del Castillo). 2015. Estudos sobre o Álcool: Contributo para a Prática
Book Chapter

O álcool como droga cultural e droga de risco

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2015. Estudos sobre o Álcool: Contributos para a Prática
Book Chapter

O auto-conceito físico e a auto-regulação de pessoas com deficiência em função da prática desportiva

Paulo C. Dias (with Nuno Cunha). 2012. (Com)textos de educação especial
Book Chapter

O auto-conceito físico e a auto-regulação de pessoas com deficiência em função da prática desportiva

Paulo C. Dias (with Nuno Cunha). 2012. (Con)textos de Educação Especial
Paper

O bem-estar docente: um estudo exploratório com escolas portuguesas no estrangeiro

Paulo C. Dias (with Ana Costa). 2024. APRENDER - Caderno de Filosofia e Psicologia da Educação
Other

O fenómeno do plágio no ensino secundário: dados preliminares

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2012. II Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Other

O fenómeno do plágio no ensino secundário: dados preliminares

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2012. II Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Paper

O papel do uso do Facebook na autorregulação e vida social de estudantes

Paulo C. Dias (with Ana Mendes). 2012. Pessoas e Sintomas
Paper

O papel do uso do Facebook na autorregulação e vida social de estudantes

Paulo C. Dias (with Ana Mendes). 2012. Pessoas & Sintomas
Other

O tabaco como droga normativa e de risco

Paulo C. Dias (with José García del Castillo). 2015. Estudos sobre o Tabaco: Contributos para a Prática
Other

Papel protector de la percepción de riesgo y las actitudes hacia la salud en conductas de consumo de alcohol

Paulo C. Dias (with Liliana Trigueiros). 2015. Encuentro Lusogalaico, Las adicciones en el S.XXI
Other

Papel protector de la percepción de riesgo y las actitudes hacia la salud en conductas de consumo de alcohol

Paulo C. Dias (with Liliana Trigueiros). 2015. Encuentro Lusogalaico, Las adicciones en el siglo XXI
Other

Paradigma pedagógico inaciano

Catarina Vieira da Silva, Paulo C. Dias & Armanda Gonçalves (with Paulo C. Dias). 2024. V Congresso Internacional de Pedagogia Educação e Cultura de Paz: Memória, Verdade e Perdão, Braga, Portugal, 18/01/24
Other

Paradigma pedagógico inaciano

Catarina Vieira da Silva & Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2024. V Congresso Internacional de Pedagogia Educação e Cultura de Paz: Memória, Verdade e Perdão, Braga, Portugal, 18/01/24
Book Chapter

Parental Mediation of the Use of the Internet: A Psychometric Study with Portuguese Pre-adolescents

Íris Martins Oliveira, Paulo C. Dias & Ângela Maria Pereira e Sá Azevedo (with Ângela Sá Azevedo). 2022. Perspectives and Trends in Education and Technology: Smart Innovation, Systems and Technologies
Book Chapter

PBL in Higher Education: RESTART4EDU Proposal for Practice

Paper

Pedagogical Innovation with Sense? A Seminal Experiment of Service-Learning in Gerontological Social Work

Paulo C. Dias, Armanda Gonçalves & Catarina Vieira da Silva (with Catarina Vieira da Silva). 2024. Trends in Higher Education
Paper

Peer attitudes toward inclusion: Contributions of an instrument adaptation,Atitudes dos pares sobre a inclusão: Contributos da adaptação de um instrumento

Paulo C. Dias (with Dias, P.). 2016. PSICOLOGIA
Other

Percepção dos pais em relação à inclusão

Paulo C. Dias (with Ana Rita Leal). 2012. II Seminário Internacional “Contributos da Psicologia em Contextos Educativos”
Paper

Percepção dos pais em relação à inclusão de crianças com Necessidades Educativas Especiais no ensino regular

Paulo C. Dias (with Elisabete Noémia Leite Matos Freitas). 2015. Revista de Educação Especial
Other

Percepción de Riesgo hacia el Consumo de Alcohol: Un Enfoque Aplicado

Paulo C. Dias (with José A. García del Castillo). 2015. Estudos sobre o Álcool: Contributo para a Prática
Book Chapter

Percepciones de los maestros de la ensañaza sobre la inclusión: Datos preliminares

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2013. Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo,
Book Chapter

Percepciones de los maestros de la ensañaza sobre la inclusión: datos preliminares

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2013. Avances en ciencias de la educación y del desarrollo
Other

Percepciónes de los padres de niños con discapacidades sobre la inclusión: contribuciones para políticas de inclusión

Paulo C. Dias (with Ana Rita Leal). 2017. XIV Congreso Internacional de Educación Inclusiva y las XXXIV Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva
Other

Percepções das famílias sobre as práticas da intervenção precoce

Paulo C. Dias (with Tânia Raquel). 2013. I Congresso Ibérico de Educação Especial: Intervenção, Inovação e Empreendorismo
Other

Percepções dos professores acerca da inclusão de crianças com paralisia cerebral: contributos para a construção de um instrumento

Paulo C. Dias (with Deolinda Barata). 2011. IV Congresso Internacional de Psicologia da Educação
Other

Personal and psychosocial determinants of tobacco and alcohol use in adolescence

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2014. III Congreso Iberoamericano de Psicología de la Salud
Other

Personal and psychossocial determinants of tobacco and alcohol use in adolescence

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2014. 3rd Iberoamerican Congress of Health Psychology
Book Chapter

Personal and psychossocial determinants of tobacco and alcohol use in adolescence

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2016. Proceedings of 3rd Iberoamerican Congress of Health Psychology
Other

Phonological processes uses in four and a half years old European Portuguese Children

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2011. Summer School of Linguistics
Book Chapter

Plagiarism and learning: Contributions from research to educational practice

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2013. Plagiarism Phenomenon in Europe: Research contributes to prevention
Paper

Plagiarism in Portugal – Secondary Education Teachers’ Perceptions

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2014. Procedia - Social and Behavioral Sciences
Other

Plagiarism Phenomenon in Europe: Research contributes to prevention

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2013. Publicações da Faculdade de Filosofia da Universidade Católica Portuguesa
Book

Plagiarism phenomenon in Europe: research contributes to prevention

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2013. Universidade Católica Portuguesa
Paper

Plagiarism Phenomenon in European Countries: Results from GENIUS Project

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2014. Procedia - Social and Behavioral Sciences
Book

Plagiarism vs. pedagogy: Implications of project-based learning research for teachers in the 21st Century

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2016. Handbook of Research on Academic Misconduct in Higher Education
Book Chapter

Plagiarism vs. pedagogy: implications of project-based learning research for teachers in the 21st century

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2019. Scholarly ethics and publishing: Breakthroughs in Research and Practice
Paper

Post-Traumatic Stress Disorder in the Military Police of Rio de Janeiro: Can a Risk Profile Be Identified?

Paulo C. Dias (with Fernanda Dias Campos). 2021. International Journal of Environmental Research and Public Health
Other

Práticas de recursos humanos e motivação laboral

Paulo C. Dias (with Carolina Silveira). 2022. XI Simpósio Nacional de Investigação em Psicologia
Paper

Predictors of academic performance and school engagement - Integrating persistence, motivation and study skills perspectives using person-centered and variable-centered approaches

Paulo C. Dias (with Moreira, P.A.S.). 2013. Learning and Individual Differences
Paper

Predictors of Adolescents’ Attitudes Towards the Inclusion of Peers with Special Educational Needs

Paulo C. Dias (with Paulo Dias). 2022. International Journal of Disability, Development and Education
Paper

Predictors of primary school teachers’ knowledge about developmental dyscalculia

Paulo C. Dias (with Sousa, P.). 2017. European Journal of Special Needs Education
Other

Predictors of wellbeing in parents with(out) children with special needs

Paulo C. Dias (with Ricardo Peixoto). 2020.
Other

Preditores do bem-estar geral em crianças e adolescentes: um estudo em escolas do norte do país

Paulo C. Dias (with Diana Costa). 2016. Conferência Internacional sobre Desenvolvimento e Bem-estar na Infância "Crianças Felizes"
Other

Preditores do bem-estar geral em crianças e adolescentes: um estudo em escolas do norte do país

Paulo C. Dias (with Diana Costa). 2016. “Crianças Felizes”
Other

Preditores do consumo de cannabis : fatores sociodemográficos e psicossociais

Paulo C. Dias (with Cardoso, Marlene Martins). 2020.
Book Chapter

Preditores do desempenho académico de alunos portugueses do ensino secundário

Paulo C. Dias (with Paulo Moreira). 2012. Promoção do sucesso educativo: projectos de pesquisa
Paper

Preditores do uso do Facebook pelos adolescentes: Contributos de um estudo exploratório

Paulo C. Dias (with Paulo César Dias). 2017. Actualidades en Psicología
Other

Preparação para o tratamento em comunidade terapêutica : contributos da adaptação da escala para o tratamento de abuso de substâncias

Paulo C. Dias (with Teixeira, Helena Fernandes). 2021.
Paper

Preschool teachers' perceptions about inclusion in preschool education: The role of experience and qualifications,Percepções dos educadores sobre a inclusão na educação pré-escolar: O papel da experiência e das habilitações

Paulo C. Dias (with Azevedo Dias, P.C.). 2018. Ensaio
Other

Prevalência de crianças com défice psicomotor no ensino pré-escolar

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2011. VII Seminário Internacional de Educação Física, Lazer e Saúde. A actividade física promotora de saúde e de desenvolvimento pessoal e social
Other

Prevalência de crianças com défice psicomotor no ensino pré-escolar

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2011. VII Seminário Internacional de Educação Física, Lazer e Saúde
Book Chapter

Prevenção do consumo de substâncias em ofensores consumidores

Paulo C. Dias (with Diana Moreira). 2021.
Other

Prevención del consumo de cannabis en Portugal Revisión de la literatura y discusión del potencial del programa de CAPPYC

Paulo C. Dias (with Liliana Trigueiros). 2015. Encuentro Lusogalaico - Las Adicciones en el siglo XXI
Book Chapter

Prevención del Consumo de Drogas en el Ámbito Comunitario

Paulo C. Dias (with Daniel Lloret Irles). 2018.
Other

Problem-based Learning in Portugal

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2014. Teacher of the 21st Century: Quality Education for Quality Teaching
Book Chapter

Problem-based learning in Portugal: contributes of the SCENE project to promote teachers/trainers skills for the 21st century

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2014. Teacher of the 21st century: quality education for quality teaching
Paper

Problematic Internet and Facebook Use and Online Gaming among University Students: An Exploratory Study

Paulo C. Dias (with Dias, P.). 2020. Psihologija
Book Chapter

Programs to promote children's wellbeing: from data to practice

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2022. Handbook of children's risk, vulnerability and quality of life
Book Chapter

Programs to promote children's wellbeing: from data to practice

Paulo C. Dias (with Cadime, Irene Maria Dias). 2023. Handbook of children's risk, vulnerability and quality of life
Other

Project-based learning in higher education

Paulo C. Dias (with Íris M. Oliveira). 2022. 15th International Conference of Education, Research and Innovation
Paper

Protective factors and resilience in adolescents: The mediating role of self-regulation,Factores de protección y resiliencia en adolescentes: la autorregulación como variable mediadora

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2017. Psicologia Educativa
Paper

Psychological Violence Within a Partner Relationship and Alcohol Abuse of Portuguese Women: The Mediating Role of Resilience

Paulo C. Dias (with Bárbara Fernandes). 2023. The Family Journal
Paper

Psychometric Properties of Post-Critical Belief Scale and Centrality of Religiosity Scale: Portuguese Versions

Paulo C. Dias (with Ângela Leite). 2024. Journal of Religion and Health
Paper

Psychometric properties of the portuguese version of the student engagement instrument

Paulo C. Dias (with Moreira, P.A.S.). 2009. Canadian Journal of School Psychology
Paper

Purpose in Life in Higher Education: Is There a Role for Service-Learning?

Paulo C. Dias (with Luísa Mota Ribeiro). 2023. Education Sciences
Paper

Qualidade de vida de famílias com necessidades especiais

Paulo C. Dias (with Isabel Maria Moreira Pinto). 2013. Revista Iberoamericana de Educación
Paper

Relação entre pares e género: Contributos da adaptação do Peer Relations Questionnaire junto de adolescentes portugueses

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2015. Revista Ibero-Americana de Educação
Paper

Relação pedagógica e o sucesso académico... uma reflexão

Ângela Maria Pereira e Sá Azevedo & Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2008. Pessoas e Sintomas
Paper

Relação Pedagógica e o Sucesso Académico... uma reflexão

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2008. Pessoas & Sintomas
Paper

Religious Discrimination Toward Other Religious Groups by Descendants of Religiously Heterogamous Versus Homogamous Parents

Paulo C. Dias (with Ângela Leite). 2024. Pastoral Psychology
Paper

Religious identity, religious practice, and religious beliefs across countries and world regions

Paulo C. Dias (with Ângela Leite). 2023. Archive for the Psychology of Religion
Paper

Risk factors for gambling disorder

Paulo C. Dias (with Diana Moreira). 2023. Journal of Gambling Studies
Book

Risk perception and psychosocial vulnerability in health behaviors

Paulo C. Dias (with García del Castillo, J.A.). 2016. Risk Perception: Theories and Approaches
Paper

Risk Perceptions and Cannabis Use in a Sample of Portuguese Adolescents and Young Adults

Paulo C. Dias (with Carmela Martínez-Vispo). 2022. International Journal of Mental Health and Addiction
Paper

Satisfação laboral e burnout em assistentes gerontológicos

Paulo C. Dias (with Elisabete Silva). 2019. Psicologia, Saúde e Doenças
Book Chapter

School motivation inventory

Paulo C. Dias (with Costa, A.). 2023. Engagement de los alumnos en la escola
Book Chapter

School motivation inventory

Paulo C. Dias & Armanda Gonçalves (with Costa, A.). 2023. Engagement de los alumnos en la escola
Other

Self-concept, self-regulation and school success in 11th graders

Paulo C. Dias (with Ângela Sá Azevedo). 2010. 12th International Conference on Motivation
Paper

Self-Regulation and Substance use in Adolescence

Paulo C. Dias (with JAG del Castillo). 2011. Psicologia: Reflexão e Crítica
Paper

Self-regulation and substance use in adolescence,Autorregulação e consumo de substâncias na adolescência

Paulo C. Dias (with García del Castillo, J.A.). 2012. Psicologia: Reflexao e Critica
Paper

Self-regulation and Tobacco Use: Contributes of the Confirmatory Factor Analysis of the Portuguese Version of the Short Self-Regulation Questionnaire

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo). 2014. Procedia - Social and Behavioral Sciences
Other

Service learning and spirituality

Paulo C. Dias (with Luísa Ribeiro). 2021. II Global Simposium Uniservitate: Service-Learning, Integral Education and Transformative Spirituality, Portugal, 28/10/21
Book Chapter

Significados e impacto das experiências de aprendizagem-serviço

Paulo C. Dias (with Luísa Ribeiro). 2024. Educação, territórios e desenvolvimento humano
Paper

Social networks as tools for the prevention and promotion of health among youth

Paulo C. Dias (with José Antonio García del Castillo). 2020. Psicologia: Reflexão e Crítica
Paper

Social representation of alcohol in perspective

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2015. Journal of Substance Abuse & Alcoholism
Other

Social responsibility and pedagogical innovation

Paulo C. Dias (with Anabela Rodrigues). 2023. INTED2023 Proceedings
Other

SOCIAL RESPONSIBILITY AND PEDAGOGICAL INNOVATION: A MISSION (IM)POSSIBLE?

Catarina Vieira da Silva & Paulo C. Dias (with Anabela Rodrigues). 2023. Proceedings of INTED2023 Conference
Other

Student Engagement Instrument—Portuguese Version

Paulo C. Dias (with Paulo A. S. Moreira). 2009. PsycTESTS Dataset
Paper

Tasas de recaída tras un tratamiento en Comunidades Terapéuticas: Una revisión sistemática

Paulo C. Dias (with Daniel Suárez-Castro). 2023. Adicciones
Paper

Teacher-student relationship and self-regulated learning in portuguese compulsory education,Relacionamento professor-aluno e auto-regulação da aprendizagem no 3rd ciclo do ensino médio português

Paulo C. Dias (with Azevedo, Â.S.). 2012. Paideia
Paper

Teachers' self-efficacy toward the implementation of inclusive practices: Contributions for a reflection about school inclusion,A autoeficácia dos professores para a implementação de práticas inclusivas: Contributos para uma reflexão sobre a inc...

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2017. Ensaio
Other

Teachers, Trainers and Headmasters Training towards Problem Based-Learning: Contributes of the SCENE Project

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2014. International Conference The Future of Education 2014 (4ª Ed.)
Other

Teachers, trainers and headmasters training towards problem based-learning: contributes of the SCENE Project

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2014. International Conference The Future of Education 4-th Edition
Paper

Teaching in a higher education institution of the society of Jesus

Catarina Vieira da Silva, Paulo C. Dias & Armanda Gonçalves (with Simone Petrella). 2023. International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education
Paper

Teaching in a Higher Education institution of the Society of Jesus

Catarina Vieira da Silva & Paulo C. Dias (with Simone Petrella). 2023. International Journal for Cross-Disciplinary Subjects in Education
Paper

Tell me who your friends are?! The mediating role of friends’ use in cannabis abuse

Paulo C. Dias (with Paulo C. Dias). 2022. Trends in Psychiatry and Psychotherapy
Other

Testing of new item formulation for evaluation of satisfaction with life as a whole

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2015. THE 2015 International Society for Quality-of-Life Studies (ISQOLS) ANNUAL CONFERENCE
Other

Testing of new item formulation for evaluation of Satisfaction with life as a Whole

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo C.). 2015. 2015 ISQOLS ANNUAL CONFERENCE
Paper

The Adolescent Self-Regulatory Inventory (ASRI) adaptation to Portuguese context

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2014. Paideia
Paper

The Association Between Resilience and Performance: the Mediating Role of Workers’ Well-being

Paulo C. Dias (with Cantante-Rodrigues, F.). 2021. Psychological Studies
Paper

The mediating role of self-regulation in cigarette smoking and alcohol use among young people

Paulo C. Dias (with José García del Castillo Rodriguez). 2012. Anales de Psicologia
Paper

The mediating role of self-regulation in cigarette smoking and alcohol use among young people,El papel mediador de la auto-regulación en el consumo de tabaco y alcohol en población joven

Paulo C. Dias (with García-del-Castillo, J.A.). 2012. Anales de Psicologia
Paper

The moderating role of age in the relationship between perceived over qualification, employability, job insecurity and global psychological needs satisfaction

Paulo C. Dias (with Sabino, A.). 2022. Management Research
Paper

The Portuguese version of the difficulties in emotion regulation scale and its relationship with psychopathological symptoms,Versão Portuguesa da escala de dificuldades de regulação emocional e sua relação com sintomas psicopatológicos

Paulo C. Dias (with Coutinho, J.). 2010. Revista de Psiquiatria Clinica
Paper

The Relevance of God to Religious Believers and Non-Believers

Paulo C. Dias (with Ângela Leite). 2020. Religions
Paper

The students' perceptions of School Success Promoting Strategies Inventory (SPSI): Development and validity evidence based studies

Paulo C. Dias (with Moreira, P.A.S.). 2014. Spanish Journal of Psychology
Paper

Theoretical conceptualization of psychological resilience and its relation with health,Conceptualización teórica de la resiliencia psicosocial y su relación con la salud

Paulo C. Dias (with Del Castillo, J.A.G.). 2016. Health and Addictions / Salud y Drogas
Paper

Theoretical configuration of health motivation from the self-determination theory,Configuración teórica de la motivación de salud desde la teoría de la autodeterminación

Paulo C. Dias (with Del Castillo, J.A.G.). 2015. Salud y Drogas
Paper

Through the Lens of Workers’ Motivation: Does It Relate to Work–Family Relationship Perceptions?

Paulo C. Dias (with Sílvia Lopes). 2022. Sustainability
Paper

Use of ITC and 2.0 Web tools by Portuguese teachers of primary and special education: The importance of the personal competences,El uso de las TIC y herramientas de la web 2.0 por maestros portugueses de la educación primaria y educación especial: ...

Paulo C. Dias (with García, C.). 2014. Profesorado
Other

Utilização das ferramentas Web 2.0: Atitudes e auto-eficácia dos professores

Paulo C. Dias (with Dias, Paulo Cesar Azevedo). 2011. Conferência Ibérica em Inovação na Educação com TIC
Other

Utilização das ferramentas Web 2.0: atitudes e auto-eficácia dos professores

Paulo C. Dias (with Paulo César Azevedo Dias). 2011. Conferência Ibérica Inovação na Educação com TIC (ieTIC 2011)
Other

Validação da Escala de Resiliência de Wagnild & Young para a População Portuguesa

Paulo C. Dias (with Filipa Coelhoso). 2014. IX CONGRESSO IBEROAMERICANO DE PSICOLOGIA 2º CONGRESSO ORDEM DOS PSICÓLOGOS PORTUGUESES
Other

Validação da escala de resiliência de wagnild & young para a população portuguesa

Paulo C. Dias (with Filipa Coelhoso). 2014. IX Congresso Iberoamericano de Psicologia, 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos
Other

Validação da Escala de Resiliência de Wagnild &amp; Young para a população portuguesa

Paulo C. Dias (with Filipa Coelhoso). 2014. IX Congresso Iberoamericano de Psicologia/ 2º Congresso da Ordem dos Psicólogos Portugueses
Paper

Validation of the Portuguese version of Hoge Intrinsic Motivation Religiosity Scale and Rohrbaugh and Jessor Religiosity Scale

Paulo C. Dias (with Ângela Leite). 2024. Journal of Psychology and Theology
Paper

Versão Portuguesa da Escala de Dificuldades de Regulação Emocional e a sua relação com sintomas psicopatológicos

Paulo C. Dias (with Joana Coutinho). 2010. Revista de Psiquiatria Clinica
Paper

Well-being, quality of life and affect regulation in Portuguese adolescents,Bienestar, calidad de vida y regulación afectiva en adolescentes portugueses

Paulo C. Dias (with Dias, P.C.). 2016. Atencion Primaria
Other

“Eu e a minha PHDA”: Resultados da implementação de um programa de intervenção com adolescentes

Paulo C. Dias (with Céu Henriques). 2016. Novos Desafios, Novas Competências: Contributos Atuais da Psicologia
Book Chapter

“Introduction,” in Higher Education in a Digital Era through Project-Based E-Learning: Contributes of the RESTART4EDU Project

Paulo C. Dias (with Azevedo, Ângela). 2023. Higher Education in a Digital Era through Project-based E-learning: Contributes of the RESTART4EDU Project